Retourneren

Retour & Ruilen – Maison D’Oro

Bij Maison D’Oro hopen we dat je helemaal tevreden bent met je aankoop. Mocht iets niet helemaal voldoen, dan kun je je bestelling retourneren of ruilen onder onderstaande voorwaarden.


Retourvoorwaarden

Om in aanmerking te komen voor retour, gelden de volgende voorwaarden:

  • Je hebt 14 dagen (of wat jullie beleid is) bedenktijd vanaf de dag van ontvangst.
  • Het sieraad moet ongedragen, onbeschadigd en in originele staat zijn.
  • Alle accessoires, verpakkingen, labels, garantiekaartjes en eventuele beschermfolies moeten worden mee-geleverd.
  • Producten die niet in originele staat worden geretourneerd, kunnen wij helaas niet accepteren.

Retourkosten en wijze van terugzending

  • De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij er sprake is van een fout van onze kant (bijv. verkeerde levering of beschadigd artikel).
  • We raden aan een traceerbare verzendmethode te gebruiken (bijv. pakket met track & trace), zodat het retour veilig aankomt.
  • Zodra wij je retour ontvangen en controleren, storten we het aankoopbedrag terug (exclusief eventuele oorspronkelijke verzendkosten, tenzij anders overeengekomen).

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

  1. Stuur een e-mail naar info@maisondoro.nl (of via het retourformulier) met je ordernummer en de reden van retour.
  2. Je ontvangt van ons binnen korte tijd instructies en het retouradres.
  3. Verpak het artikel zorgvuldig, bij voorkeur in de originele verpakking, en verstuur het naar het opgegeven adres.
  4. Na ontvangst en inspectie ontvang je binnen maximaal 5 werkdagen je terugbetaling via de originele betaalmethode (of een andere overeengekomen vorm).

Ruilen

  • Momenteel is direct ruilen mogelijk, mits het artikel voldoet aan de retourvoorwaarden.
  • Bij ruilen kun je aangeven welk ander model of welke andere maat je graag wilt ontvangen.
  • Wij versturen het nieuwe artikel pas nadat we de retourzending hebben ontvangen en geaccepteerd.
  • Eventuele meerkosten (bij duurdere ruil) of verschilbedragen storten we of vragen we bij, afhankelijk van de situatie.

Bij beschadiging of fout in de order

Als het artikel beschadigd is aangekomen of als je een verkeerde bestelling hebt ontvangen:

  • Neem direct contact op met onze klantenservice (bij voorkeur met foto’s).
  • In dat geval vergoeden wij de retourkosten of sturen wij een retourlabel zodat je kosteloos kunt terugsturen.
  • We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een vervangend item krijgt of een volledige terugbetaling, afhankelijk van jouw voorkeur.

Belangrijke opmerkingen

  • Retourzendingen zijn pas definitief als wij ze hebben ontvangen en geaccepteerd.
  • Bewaar altijd het verzendbewijs van de retourzending (inclusief track & trace) totdat de retour is afgehandeld.
  • Het kan voorkomen dat tijdens drukke periodes de afhandeling iets langer duurt — we doen er alles aan dit zo snel mogelijk te doen.